09 de març 2007

errno

Quan per fi havia decidit fer el gran pas i instal·lar-me l'OpenOffice a Gentoo, aquest matí el primer que he fet just llevar-me ha estat engegar l'ordinador i escriure: emerge openoffice; Refiava de que al arribar a la tarda, ja estigués instal·lat, però al arribar em trobo amb un error, que no sé quin error és, però tant és, necessito urgentment instal·lar l'ArgoUML (un programa per a fer dibuixets que representaran l'estructura del programa que un vulgui programa), el vaig provar d'instal·lar ahir, però el Java donava un error, així que em vaig apuntar un link que donaven i he començat a seguir els passos (Oh gran wiki de Gentoo: aquest estiu et començaré a traduir), se m'indica que borri els paquets existents del java-config i... patam:
IOError: [Errno 28] No space left on device /var/tmp/portage...

Un error de sistema [la variable errno és la variable que enristra el tipus d'error que s'ha generat], però com? errno 28, quin tipus d'error és!?
->Partició del disc plena
La partició /var plena al màxim!! però com!? té quasi dues Gigues senceres!! perquè? som-hi doncs a explorar:
df -h

Efectivament /var 100% plena! Oh my gosh!! què passa? que no estava al 6% fa dos dies? Continuem explorant:
du -ch /var/tmp/portage
[...]
1,7GB

Impessionant com potser? i sí:
ls /var/tmp/portage
app-office dev-util

A app-oofice hi ha l'openoffice, i com que l'openOffice no havia acabat d'instal·lar-se, ha deixat tot la seva merda a la carpeta temporal, i clar, segur que l'openOffice no s'ha pogut instal·lar perquè ocupa un futimer de recursos, recordem que Gentoo compila tot el que instal·la i que per tant, necessita espai de disc per: codi font, codi temporal a l'hora de compilar i codi de compilació. i clar, tot saturat U_U

Aix... aveure si puc arreglar l'error de Java, i després ja faré enllaç simbolic de /var/tmp/portage cap a una carpeta de la partició gran.

Així que ja ho sabeu:
1- OpenOffice la malgastada més gran de recursos... si és que a on hi hagi un vim...
2- Sort de la variable errno que et diu a on t'has equivocat
3- I ara que veig l'ArgoUML... bufff... a on s'és vist? a qui se li acut fer una aplicació com aquesta amb Java... Puto Java, qui el va parir (SUN Microsystems), espero que havent acabat l'assignatura de Projecte de Programació no hi hagi de tornar-hi a treballar!
4- Compte a l'hora d'escollir la mida de les particions!!

4 comentaris:

Spiegel ha dit...

les particions ja se sap... mai sobra espai en un disc dur!!

q consti q jo nomes i tinc merda i ja estic pensant si em posu uns altres 250gb.... (vaya es q a la euskal, casi segur q cauen.... (i ja tindre una mica mes de 1/2tera :P) aviam si inverteixu en pc i no tant en capacitat... en fin...

Josurto ha dit...

Ehemmm...jo en sé d'un que va fer les particions demanant consell al Zeioo...
I es cert que l'Openoffice consumeix molts recursos (masses!) però si has de fer alguna cosa ben presentada és necessari.

Joan ha dit...

si has de fer una cosa ben presentrada utilitza el latex :P


jo tb vai demanr consell al zeioo per les particions si es keeee xD

re la vida es de la bueno lo mejor de lo mejor lo superior em vai a tajar...

necessitu presupostus per un PC fet per peses ke sigui potentillu i ke pugui atualitzar durant anys la torre no pot superar els 600 €


think in Mac mini :):::....

Neioo ha dit...

D'acord, d'acord, però no teniu en compte que jo m'he canviat de Debian a Gentoo.

I la proporció de les particions era la ideal (després de la comprovació durant 2 anys) per a Debian [i la que us vaig aconsellar també era i és ideal per a Debian], però al canviar de distribució també canvien alguns detalls, i clar... sorpresa sorpresa :P