08 de febrer 2007

Gentoo

I després d'anar durant 3 dies amb la consola TTY al final, ja tinc el Gnome instal·lat i ja tinc el sistema operatiu, em falten les "pijades" i restaurar el backup, però això ja és igual:

M'he passat a Gentoo!!
I... brutal ^^, bé, realment és molt freak, tot el que instal·les ho compiles, què vol dir això? doncs que quan instal·les per exemple el mozilla-firefox, et descarregues el codi font, es compila (genera el binari) i s'instal·la. [hi ha una opció de baixar-se el codi directament compilat, com Debian, Red Hat, Ubuntu and so on, però dah!]

L'avantatge d'això és que els programes que poses estant 100% preparats per funcionar sobre la nostra màquina, això es tradueix generalment en velocitat i menys errors.

La pega (sempre hi ha pegues) és que per instal·lar el mozilla-firefox (for example) pots tardar un parell d'hores o més (depèn del processador [almenys una cosa que sí depèn quasi exclusivament del processador!]), i es clar, per instal·lar el senyor Gnome, vaig tardar +25h!! (sense contar que vaig perdre una nit de compilació per culpa de no instal·lar abans el python, [ironia on] aix... si és que a qui se li acudeix... u_u[ironia off]).

Però no us penseu que és complicat, per exemple, al executar "emerge enemy-territory" se'ns instal·la el joc en 3D (estil Quake/Doom) Enemy Territory, tant sols falta ser pacients durant la instal·lació, doncs pot tardar i molt (:? hores).

Però bé, molt bé, el millor de tot és la grandíssima documentació que tenen, un pot posar "gentoo nom_programa" al Google i les dues primeres entrades són del servidor de gentoo (sigui quin sigui el programa). A més, tot està explicat pas a pas i des de 0, vaja que un pavo de lletres acabaría aprenent més sobre Linux instal·lant Gentoo seguint les guies de www.gentoo.org, que no pas treient-se la ingenieria d'informàtica [de vegades em pregunto per a què serveix anar a la universitat si tot el que vull està a internet...].

En fi, jo recomano Gentoo 100% a les persones que tinguin uns 5 dies consecutius totalment lliures per barallar-se amb l'ordinador, un o dos llibres per llegir, un gos/gossa per passejar, ganes d'aprendre com funciona GNU/Linux i que vulguin tenir un Sistema Operatiu com cal, no com el que anuncien a la televisió: Wow!

I com que sempre la gent vol saber d'on surten els noms, aquí tenim una parella de Gentoos ;)