23 de febrer 2007

Coll d'ampolla

Normalment, de bon matí estic clapant en un autobús que em porta cap a la capital, tants són els anys que porto fent el recorregut, que em desperto just quan l'autocar arriba a la meva parada. Però a vegades, em desperto abans, en aquests casos vol dir que l'autocar està arribant tard al destí en més de 10 minuts dels habituals.

El motiu del retard és com sempre un embús, avui accentuat per culpa dels trens (però això no importa, doncs cada dia hi ha embusos).

Els informàtics per evitar els embusos o colls d'ampolla distribueixen la càrrega o el trànsit de dades (sempre tractant dades).

Per fer-ho és ben senzill: si tenim dos servidors en una mateixa xarxa, és més que provable que els dos servidors provoquin aquest coll d'ampolla, doncs tothom vol obtenir/donar dades del/al servidor, i la connexió (en perspectiva de l'usuari) es relentitza. Per solucionar això s'agafen els dos servidors i es posen en xarxes diferents, així el trànsit d'una xarxa no influeix en una altre. I a més, lo millor: Si una xarxa cau/es col·lapse/o simplement li cau meteorit al sevidor, podem estar mig tranquils, doncs l'altre xarxa encara està en marxa. [l'altre meitat de la nostra tranquil"litat és alterada precisament pel servidor que ha caigut :P]

Així doncs, a veure si n'aprenen aquests que fan infraestructures i deixen de centralitzar les coses a Barcelona.