28 de novembre 2009

educació

I mireu que a vegades em vaig preguntant coses i hi ha coses a les que em costa molt trobar-hi l'autèntica resposta.

I a vegades em pregunto, què collons he fotut jo fins abans d'arribar a la universitat? tants estudis i tanta merda perquè al final, sàpigues que no tens els recursos per moure't pel món d'avui dia.

I és que a l'escola no t'ensenyen una merda d'economia, no t'ensenyen una merda de què és legal i de què és il·legal... tantes xerrades de les drogues i al final què? no servien per a res, però no em refereixo al tema drogues, em refereixo a temes quotidiants si se'm talla la llum de casa durant un dia tinc dret a reclamar algo? si se m'en va la pinça i apalliso algú a quins càstics estic exposat? si ... Altres temes com quina és la dieta més sana? sempre ens deien hem de menjar de tot, ara ens diuen vigileu què mengeu... Si jo trobo un tiu ofegant-se a la platja: el sabria salvar? li haig de fer el boca a boca? li foto dos òsties a veure si es revifa?

Per què no s'ensenyen totes aquestes coses a l'escola com assignatures obligatòries? Joders que jo val, he continuat estudiant batxillerat i després la universitat, però la gent que ha deixat els estudis a la ESO, aquesta gent ha sortit preparada per afrontar el món? Personalment, crec que aquesta gent està més capacitada per afrontar el món que els que es posen a estudiar, ja saben què és el treballar (per força ho han hagut d'aprendre!), ja saben què és el tenir una hipoteca... Perquè tot ho aprenen a base d'òsties (que a veure, també es pot considerar un mètode ben vàlid per aprendre les coses).

Però no creieu que a l'escola també s'haurien d'explicar altres coses apart de català, castellà, matemàtiques, física i història?

Només afegint una assignatura més que fós les coses quotidianes i que a cada trimestre t'expliquessin un tema diferent: economia, salud, dret... Jo crec que tot seria molt més senzill.

Afortunadament ara hi ha Internet i la ignorància es pot erradicar a cops de click i a base de voluntat... Però qui t'ensenya a navegar per Internet?

Aix... Quantes coses canviaria jo d'aquest món...