25 d’octubre 2009

Pequè la tele i els diaris són una merda

De tant en tant, em dedico a perdre el temps preguntant-me coses... Com ara el per què no aguanto més de mitja hora seguida mirant la televisió o perquè de tots els diaris, l'unic que em digno a llegir és la contraportada de La vanguardia i la tira còmica del Calvin.

I avui he arribat a una conclusió: la gent de la tele i la gent dels diaris: els periodistes, són en general gent de lletres i aquesta sempre es preocupa per les xorrades i quan es veuen obligats a tocar temes interessant de ciència ho fan d'una manera molt pèssima o fan el que van fer en "l'especial" de l'espai Lluna que va fer TV3 (quina decepció!) que es van passar tot el programa preguntant com havia viscut que l'arribada de l'home a la Lluna, ensenyat imatges del Kennedy i debatent sobre si realment l'home va arribar a la Lluna o es tractava d'una falàcia. I és una llàstima perquè tenien allà mateix a 3 científics un dels quals treballador de la ESA.

Sort que quan li van preguntar si era cert o no l'arribada de l'home a la Lluna aquest va respondre amb un grandíssim sentit comú i va dir: si no hi haguessin arribat els russos haguessin protestat i hagueren tatxat als americans de mentiders, doncs ells ho veien amb els seus propis satèl·lits.

Doncs això que tenint a tres científics al plató, seria més encertat haver preguntat: Quin interès tindrà la Lluna per la humanitat? [principalment: posar una estació espacial per abaratir els viatges espacials] Què ens pot ensenyar la Lluna que no ens pugui ensenyar el planeta Terra? [Es podrien instal·lar telescopis gegants a la Lluna, que comptarien amb l'avantatge que no hi hauria atmósfera per tapar/embrutar les imatges captades].

Però crec que resumint, els mitjans de comunicació es preocupen molt de dir el què ha passat amb tot detall i no dediquen ni un 5% percent dels seus continguts en dir (almenys a preguntar-se) ni el perquè ha passat això ni com ha passat ni quines conseqüències comportarà tot això.

Oh i haurien d'aprendre a fer estadístiques, si en sapiguessin veurien que lo de la grip A i les morts en accidents d'avió són el paradís en comparació a la grip de tota la vida i els morts d'accident de trànsit.

I més coses diria però bé, és tard i voldria aprofitar l'hora extra que em donen aquesta nit perquè me la treuran d'aquí sis mesos i no haurà servit de res.

Aix... sort que hi ha internet...

3 comentaris:

Spiegel ha dit...

Realment, els medis de comunicacio cada dia mes es mouen per interesos politics, mediatics o el que sigui...
pero be suposo que ben be el problema no es dels "informatius" que fan la seva feina informar, si no que hi ha pocs programes formatius, que forman no nomes informen,
realment jo miru ben poc la tv, i el que miru es les noticies i el programa del puncet.. i poca cosa mes... a mes amb les noticies sempre m'enfado pq pensu.. i ara pq posen el futbol, cotxes... aixo es noticia?

pero bueno certament, hi ha moltes coses que ni ens informen, ni ens formen... falta molta educacio en general... pero aixo ja es un altre tema...

profesors que treuen la carrera amb un 5? pero aixo que es! que passa que vull que el meu fill sigui nomes 1/2 tonto?... en fin.. que me desvio...

tot una merda

Neioo ha dit...

Spiegel, sobre el tema del 5 i el mig tonto...

Jo crec que ara, el que compta, no és la nota final, si no lo ràpid i flexible que ets al buscar, trobar i utilitzar una solució al teu problema (i si aquesta solució és la òptima millor que millor).

Un dels motius perquè no continuo la carrera és precisament aquest: si jo vull saber com generar gràfics en un ordinador/gestionar una base de dades/com fer una mineria de dades/..., buscaré al Google quines eines hi ha per a poder-ho fer, em baixaré quatre tutorials i au! paciència i ganes i amb una mica de temps ja sabré com funciona. Que no hi ha cap eina? Doncs la faré jo mateix (tot i que ull, amb el temps que s'hagi d'invertir... Tocaria un altre tema!).

Jo crec que avui dia, perquè un enginier informàtic tingui un 5 a la carrera o simplement, no s'hagi tret la carrera. No vol dir absolutament res sobre si és o no l'informàtic que millor faci la feina.

Crec que lo pitjor és, una persona que *independentment* de la nota que hagi tret, es bloquegi tant sols al demanar-li una cosa que no ha fet mai abans.

He posat l'exemple d'enginier informàtic perquè és el que em toca de ple, però crec que el meu missatge serveix per les altres carreres, estudis i professions.

Spiegel ha dit...

no estic d'acord del tot, esta clar que en molts estudis tecnics, val mes saber buscarte la vida que no pas tenir molts coneixements i prou

no em referia en aixo, em referia a que avui em dia ser mestre, es facil per tothom, i aixo implica q molta gent, simplement per ser funcionari ja si posara, amb el que tb implicara que no seran profesionals dedebo.. pq no s'han tingut que esforçar per res, 7 h i cap a casa o menys...

aqui que ningu em digui que hi ha profes que son bons i tal.. no estic dient aixo tp, esta clar, de profesionals hi ha a tot arreu i de aprofitats tb... simplement aixo...