06 de desembre 2007

Top X de videojocs...

Un ja comença a tenir una edat, i veu com es de l'epoca pre - el "cerebro de la bestia", que recorda com es va comprar la seva primera MasterSistemII, en una epoca en q no portava l'alex kid dintre , si no el Sonic!...

i he pensat.. fes un top dels millors jocs de cada consola!... i en fin simplement nire fent repas, dels jocs q m'han agradat, i segurament men deixare molts i molts!

Aviam com comentavem, abans que vingues el cerebro de la bestia (suposo q tots teniu present que es la SNES) i abans fins i tot de la master sistem , tenia alguna que altre consola, crec q una atari, i alguna piratilla d'aquella amb jocs super vells (ja per l'epoca), pero q tenia 30mil jocs (segurament 40 pero al tenir poca edat tot et semblava mes gran...)

i res van venir els 8 bit....
realment no recordu gaire els 8bit, la nes amb el mario sense dubte, es un gran joc, tb el sonic feia la seva feina, recordu molt el streets of rage un joc q me passat com a minim 5 cops i sempre volia tornar a jugar!



un es fa gran i venen els 16bit... i doncs resulta q jo en l'epoca "dorada" dels 16 bit (realment no recordu ben be perque), ni mirava el songoku ni tenia consola... lu del songoku u portava be (realment no m'importava (devia tenir premonicio que u repetirien una i unaltre vegada :P) pero lu de les consoles si q em va deixar una bona astella al cor... pero no passa res! hi ha emuladors!

en fin, certament algun q altre amic tenia la megadrive o la snes a ma, i buff recordu moltisim jugar a tots els sonics (sonic, sonic2, sonic3, sonic&nuckels, sonic spinball...) tb els fatal fury (aqui em vai enganxar a les lluites 2D), al street fighter II i els seus derivats) i com no al super mario world! aques si q un dels millors jocs de la historia ( i aixo q jo nomes le jugat (per passarmel) amb emulador... pero bufff m'encanta!!!)

cal destacar que d'aquesta epoca tambe son multitud de jocs de rol de la snes, pero que realment ni coneixia (ni segurament molts estaven per aqui), jo trobu q el final fantasy VI es simplement genial (la opera es un dels moments mestres dels jocs) i com no el tales i la seva presentacio parlada! i la canço del combat de l'opening! (tiru ri ru ri ru ri ru ri...)
realment la SNES va deixar el llisto molt molt alt! (realemtn nintendo una de les seves gracies es les continues reedicions dels jocs de la snes... )


a tot aixo cal destacar q les gamegear i les gameboys, naven lluitant i tal, pero era clar (potser no tant, pero coneixent sega, q pel que sigui fa coses genials i no les sap vendre?¿) la gb es va quedar soleta en les consoles portatils...

va venir la megaCD (realment una altre cosa estranya, el sonic CD pero es un gran joc! un dia mel vull passar), i saturn, tb va passar força amagada... i patapam apareix sony amb la seva PSX... realment va ser una revolucio, mes que res per les 3d q van posar de moda (i que van convertir el sector en una mica mes vagos.. van pensar, no em de fer un sprite per a cada tros de moviment! wueeee, i van obrir tant de cava q a alguns encara els i dura la resaca (vease q quant tens un model 3d fet, simplemnt l'has de moure, no l'has de tornar a dibuixar)
i res aqui hi ha algunes joyes, com el final fantasy VII ( el meu primer amor amb els RPG), el metal gear solid, simplement genial , i alguns plataformes que realment et fan passar el rato (crash...)


mentres en la sede central de nintendo treien la N64, q amb perdo de molts, pero basicament van veure la llum i van empendre el cami, de fer jocs per entretindre per sobre de tot, i si es amb companyia encara mes (es posible q si realment el final fantasy VII l'hagesin pillat nintedo tindriem una nintendo diferent?¿)

i van venir la generacion anterior a l'actual :P , apareixien la dreamcast, la ps2, i la gamecube (no de la XBOX no parlare... d'oh!),
la dreamcast, te dels millors jocs "arcade", pq realment era (i es) com tenir una maquina recreativa a casa , crazy taxi, soul calibur, shenmue!!!!(com s'escriu?), realment es mereixia durar, i sega tenir ara una dreamcast II, two o el q sigui!, m'encanta aquesta consola!

la gamecube, realment segui amb l'estela de la n64, jocs multijugadors, i algunes coses aixi (si e jugat a jocs de la gcube, pero apart del final fantasy i el mario kart, no m'enrecordu)

la ps2 tambe va ser l'ampliacio i prou, de la psx, millors grafics, bla bla bla, pero realment era el mateix q la psx. personalment destacu el Metal Gear Solid 2, pero sooooooooobretot.. ICO i ShadowOfTheColosus.... relament aquest escrit esta inspirat en que he pensat amb l'ico i el seu "coco co co ooo"... aviam...es q no hi ha paraules, hi ha jocs, q et podem emocionar, q son molt entretinguts, q et piquen, pero l'ico i el sotc, son obres mestres des del meu punt de vista, sents coses totalment diferents, t'impliques, et quedes hores mirant les arquitectures, i dient.. bufff es genial... i aixo q el joc en si es força simple, realment son puzzles de pantalla (palanca, bloc, saltet), pero te una mena d'aire tot plegat mooolt xulo... i el shadow el mateix... un paisatge inmens... tu el teu cavall i la unica missio de salvar la teva xicota... simplement genial....

en fin... per mi la ps2, i gracies a les modificacions, tambe a significat jugar a molts jocs Japos, i realment hi ha jocs frikis q estan molt be, els combats dels narutihimes, son mooooooolt bons, i u sentu pero portar un gundam i lluitar amb d'altres per un friki com jo m'encanta!

i res... reto a cadascu a que fasi el seu post de videjocs

pd.-1 mira mama, e apres a justificar textos!
pd.-2 les consoles noves no en fai esment... ni a les portatils psp, nds, gba ... u se. u se....

pd.3 em deixu molts jocs u se u se...(no e parlat de cap king of fighter, ni jocs de lluita.. un altre dia...)
pd4.- tampoc e dit res dels jocs de pc... (no no els hentais, si no els altres q tambe hi ha, no el pescamines i el tux racer tp, els altres..)
pd5.- si si posare mes fotos...

pd6.- recordeu l'altre us de les consoles en el meu post >> http://frikimodeon.blogspot.com/2007/01/no-coment.html

1 comentari:

Neioo ha dit...

l'ICO realment és brutal, jo només el vaig jugar mitja hora i ja vaig demanar a mon cosí que em deixés la PS2 (<-Va tardar 6 mesos en deixar-me-la!!).

l'ICO és ideal per jugar-lo una tarda d'aquestes tontes que no saps què fer... Aix... si hi hagués un emulador de la PS2 per PC... xD