22 de desembre 2010

Hunch

I avui que estic inspirador, inspirat, espirat. Us faré referència a una web, que sembla dir una cosa molt potent, però al final m'ha decepcionat.

Es tracta de Hunch.com i que en teoria vindria a ser una mineria de dades que et recomanés les sèries, els blogs i llibres que et podrien agradar tant sols responent unes simples preguntes.

És com un psicotest, però light, recordo l'únic psicotest que he fet que quan vaig acabar de respondre'l em vaig adonar de que si s'interpretava correctament (segur que sí) podrien saber-ho tot de la meva vida: si m'agradava sortir de farra, si compliria amb la feina, ... Els testos de hunch però, són bastant xorres o si més no massa generals com per poder esbrinar res sèrio.

I clar, passa el que passa, t'acaba recomenant una merda de sèries i una merda de llibres.

Haig de confessar que ja se m'havia passat pel cap fer una web de recomanacions, i veient hunch potser l'acabi fent, però també veig ara que hi ha un problema, i és que d'acord, et pot recomanar un llibre, però aquest segur que és comercial, que és de renom... Vull dir que és difícil recomanar coses no esteses, per exemple, si ens centrem en el camp de la música, un posaria a la llista els grups més coneguts que si Red Hot, que si Metallica, algun baixaria una mica el llistó i posaria algo com Reel Big Fish, algun friki posaria els The Pillows. Però tant sols quatre gats posarien Kayo Malayo. Per tant l'algoritme que s'hauria de fer servir en casos així, hauria de tindre en compte que hi ha grups molt coneguts per tothom, que hi ha grups coneguts per un bon grapat i que hi ha grups coneguts per una minoria, que si bé és una minoria molt petita, disfrutes molt més trobant grupets d'aquests que tot just acaben de començar i que no els coneix ni sa mare que no pas que diguin sí mira, a tu et pot agradar Futurama, si ja ho sé que m'agrada Futurama.

No sé, proveu-lo, no fós cas que us recomenés alguna sèrie que us agradés de debò.

1 comentari:

Spiegel ha dit...

TV Shows

The Simpsons
Monty Python's Flying Circus
Pinky and the Brain
Firefly
Futurama

doncs deunidor