20 de març 2010

Spiegel - Japo 2009 - [005] - Fotos dia 6-7-8

Venga avui maraton de fotos.. pq si! (i pq feia dies que no posaba res)

dia 6 - Cap Nikko!

Nikko es un poble on al costat hi ha un entorn natural ple ple ple d'un conjunt historic/natural, impresionant. (tot patrimoni de la humanitat - de fet japo te mooooooooooolt patrimoni de la humanitat)

en fin
Sortin desde Tokio queda una mica lluny mes que res pq has d'agafar un parell o tres de trens, i nomes el 1er es shinkansen, despres agafes un "clasic" conservat com si fos antic (realment ho deu ser) i cap a nikko

nota- una cosa q m'agradaba molt dels trens "llargs" osease els shinkansen es q a nos e que el volguesis agafar en una hora "punta" (mati o 1/2 tarda -hores de anar a treballar), no calia que demanesis en molta antelacio (estem parlant d'anar a lloc grans clar..) - de fet sempre que vam anar agafar un i ha reservar sient, el maxim que vam esperar va ser 30min

a mes son super eficients i et marquen tota la ruta les parades... tot perfecte!

en fin un cop a nikko simplement pasejar i veure-ho tot , realment es impresionant. aixo si si voleu anar per feina, si no veieu un lletrero no segiu un cami.. l'utsu i jo vam fer una volta per la muntanya de potser 1hora sense trobar a ningu... :P

despres de nikko teniem reservat un "balneari" a un poble aprop, i aqui si que vam agafar un tren de "cercanies" tan "cerca" "cerca" - que pasaves literalment pel mig de un poble on mirant per la finestra veies el mejador de casa d'un japones... realment el tren pasaba sense pasarme, a menys de mig metre de les cases... quines coses...

al poble balneari (hihavia 400 baleris tots junts!) ens van sortir a rebre unes srs del hotel i ens van acompañar a recepcio! : O

alla doncs onsen amb tot de japonesos despullats :P, i buffet de menjar japones/europeu?
tot el sushi que volguesis menjar!!! : O

l'utsu va intentar de menjar una mica de tot (ja la coneixeu) i no va fer ni la meitat de plats :P

dia 7 .- cap a Kioto!

La guia que ens va montar el viatge ens va dir que desde l'hotel sortien busos cap a la ciutat on pillavem el shinkansen (ara he de buscar com es diu), de tal manera que ho vam demanar, i ens van dir si..cap problema

: O

vam anar tot el trajecte (serien uns 50/80 km rurals ben bons) amb un autocar el conductor , la utsu i jo !!!! aquesta gent es increible... i no vam parar a buscar a ningu ni res, un conductor nomes per nosaltres!!! un autocar de 5X places nomes per nosaltres!! (si ho pregunteu el balneari amb tot complet no va costar mes de 100€...)

en fin despres shinkansen fins a tokio i d'alla fins a kioto (si algu encara no ho sap els trens a japo sono hipermega puntuals, vam fer trasbordo a tokio (estacio de tokio central que no es ni molt menys sans estacio) de la via 5 a la 11 (a l'altre punta) amb nomes 4 min de marge!! : O

puta renfe!

i res cap a kioto

alla vam visitar el que teniem de cami cap a l'hotel i despres al vespre vam pasejar una mica mes per les rodalies de l'hotel, vam anaar a parar a una "llibreria" 24 o moltes hores on tenien com a 200 biciletes aparcades alla (dels clients) sense candau ni res per l'estil... aix...

dia 8 - kioto amb guia

Aquest dia el vam dedicar a fer el guiri, amb la guia i realment molt be, vam visitar els temples mes importants i vam anar tb per els barris de les geishas/meikos... realment kioto es molt impresionant a nivell temples i similars, cada dos cantonades tens algun temple , pagoda o recinte...

simplement pots anar perdut i mola... (bueno val la pena organitzarte pq hi ha moooooooooolt per veure)

nota .- aqui tot i que hi ha metro el transport per excelencia es el bus, que s'entra per radera, i pages al sortir on el conductor molt amablement quant surtis et dira "arigatogosaimas"
amb accent de kioto que es com mes arrosegat i es menja parules (a moltes botiges deien gosaimas i ja esta :P)
nota 2.- els busos has de pagar exacte i la maquina no torna res.. com ho fan? doncs tenen una maquina anexa a la de pagar per tornar cambi... que raros que son..

a per cert el hotel on estabem tb tenia onsen pero com l'hotel era tot molt modern, molen les competicions masculines aveure qui aguanta mes rato a dins de l'aigua ... a mi no em guanyaven molt la veritat :P

i en propers capitols!!!

> mes kioto, nara i himeji
> tornem a tokio akihabara!!!! mandarakes!!! botiges!!! shinjuku... shibuya - i un gos on tothom es fa fotos!