07 d’abril 2007

Les dades sí importen (1)

I altre cop, amb l'ai al cor (joders ja fa 15 minuts i encara em temolen les mans!!).

I és que fent el Projecte de Programació (no faig altre cosa en tota la setmana santa), s'ha de picar codi, molt de codi (i a sobre òptim: com no ;), i clar, com que el projecte afecta a més d'una persona (a 9 per ser exactes), hem de compartir tot aquest codi [pels no inciats a la informática canvieu codi per programa i més o menys ja pillareu el què].

Una de les maneres és fer-ho via mail, que certament, al final queda una guarrada (i més si la gent et va canviant el títol del mail), apart de dependre del gestor de correu (bé, amb el Gmail no hi ha tant de problema), i l'opció b, és fer servir un gestor de repositoris (nom inventat per mi, però no patentat ;P), a saber: CVS i SVN.

Jo sóc l'únic de tot el grup qui fa servir el SVN (llegeixis Subversion), però puc dir, que gràcies això, avui m'he salvat d'una i de bona, doncs il·lús de mi, volia posar tots els arxius en una tar, però m'he equivocat d'ordre de paràmetres al cridar la comaanda tar i al final a l'arxiu a on hi hauria d'haver el codi, s'ha convertit en un arxiu tar amb altres arxius de codi!! I ja està ensurt al tanto, però, per sort un: svn cat -r 8 Atributo.java [sí, haig de programar en Java i per més INRI en castellà! U_U], m'ha recuperat l'arxiu de la revisió anterior (8), he perdut un parell de funcions (que ara mateix no sé quines són, però bé, al compilar les altres clases ja m'ho diran :P).

Doncs això, que si no hagués anat penjant les diferents versions cap al svn, ara hauria de fer tota la clase Atributo, que certament seria una putada mooolt gran.

Així que ja ho sabeu: les dades SÍ importen i no va malament fer alguna còpia de seguretat de tant en tant (on si es parla de codi, de tant en tant vol dir cada dues hores).