10 d’abril 2007

Fundació, d'Isaac Asimov

I per fi, ahir vaig acabar de llegir el tercer volum de la sèrie: La Fundació, d'Isaac Asimov. [La Fundació, Fundació i Imperi, La segona Fundació]

Està bé, molt bé, brutal, impressionant. Hi ha moments que al·lucines, tu vas llegint i et penses que passarà això o allò, però no, mentres tu pensaves en tres pasos més enllà, se't canvia radicalment el primer pas que tu ja donaves per fet! i au a mirar-ho tot des d'un altre punt de vista. I això passa sempre, i algú podria pensar que això d'anar canviant l'argument cada dos per quatre és terrible, però jo ho he trobat molt ben encertat i sobretot, està molt ben portat, rarament podràs suspitar com realment serà al final, sempre caus a la trampa ;) [potser sigui jo que sóc massa innocent].

És una història molt ben portada, amb la seva intriga (això de la intriga en la lectura a mi em posa dels nervis, potser sigui la meva lenta velocitat de lectura u_u). A més si es té en compte que és una història de mitjans del segle passat, i que es parla de naus i de viatges interestelars (l'argument en sí està basat en l'imperi romà, per tant aquest context futrista és més aviat un extra que no pas un determinant de l'argument), però que realment ho explica tot com si realment fós una persona del segle L, hi ha un capítol que jo me'l vaig imaginar com un capítol de Cowboy Bebop! mmmm.... bé, potser hauria de fer una mica d'intrducció a l'argument i tal i qual, però dah! ja ho llegireu, oi que sí?

Bé, diuen que hi ha dos llibres més que continuen aquesta història, però realment, ja és un gran final i no fa falta saber més, o si? mmm... perquè clar, què passarà si tothom ja no...

1 comentari:

Spiegel ha dit...

certament esta molt be la saga de la fundacion (tp e llegit els 2 seguents :P)

i si certament dona moltes voltes les coses, tot i q tampoc tant com per perdret :P.

el q si q es cert es q molts cops el 1er raonament q fas quant encara no saps de q va la cosa es el bo, i despres el vas fent, per dir ... no, no pot ser... i si al final es el q t'havies pensat en un principi...

// spoiler //
per a qui a llegit el llibre, el descobrir qui es el mulo certament des de q apareix saps qui es, tot i q despres vas pensant no se no se

o com saber on es la 2ona fundacio, q al final ja dius si es igual, la explicacio q em donguis ja me la creure :P
//spoiler //