14 de gener 2008

How To... Jugar A Copies de Seguretat i Scene en la NDS


Nano01: sr Spiegel, sr Spiegel!
Spiegel: Digues benvolgut nano
N01: sr Spiegel, es veritat q es podem jugar a jocs de la nintendo DS que em deixin els meus amics d'internet i que em passin pel messenger...
Spgl: primer, ves a casa, formatega el pc, desinstala tot rastre de windows i torna a formular la pregunta..
// n setmanes mes tard //
N01: sr Spiegel, sr Spiegel, es veritat que es poden jugar a jocs de la nintendoDS, que els meus amics frikis, em pasen per programes de missatgeria instantania com ara gaim, jaber, o d'altres sempre en codi obert i lliure de xarxes privatives?
Spgl: Si, escolta la meva explicacio petit padawan, el tot poderos xut (el reverso tenebroso de tux :P), t'ensenyara el cami....


  • Que nececitem per començar?
    1. -> Una nds (lite o no, ja explicarem despres les diferencies i com afecten)
    2. Calerons que gastar en una FlashCard (tb s'explicara)
    3. Conexio a internet
Pas 1er. - La nostra NDS te 2 entrades per a jocs (tant si es lite o no), l'anomenat Slot1 (nds) i Slot2 (per a jocs de gba i altres)

Antigament, nececitavem fer combinacions de cartuxos una a l'eslot1 i un a l'slot2 (q realment no se ben be com funciona) i fer una mena de flash del frimware de la nds (es a dir cambiar el "sistema" intern de la nostra ds).
Actualment, tot aixo ja no fa falta, simplement amb una targeta d'slot1 ja en tenim prou (normalment aixo ens limita a nomes poder jugar a jocs de nds i no de gba, pero realment, si tenim una nds volem jugar a jocs de la gba?*)

Aviam i ara parlare del que jo se i e fet servir, pq de tutorials internet n'esta ple, aixi q ja fareu i preguntareu.

Jo particularment e provat la SuperCard i la M3-real. En aquest cas les dos funcionen molt similar, nececitem comprar una MicroSD (depen de la targeta pot tenir mes o menys capacitat, jo en tinc una de 2gb i vai sobradisim**).

Dins d'aquesta MicroSD (diuen q les kingston japoneses son les millors), simplement hem de copiar el sistema d'arxius, osease unes carpetes, i crear si fa falta, una carpeta amb els jocs de nds que tinguem.

Un Cop fet aixo, posem la targeta (q es petita com una ungla cagundeu!), dins de la flashcard (la flashcard no u e dit pero te exactament la mateixa mida que un joc de nds ni mes ni menys), iniciem la nds, i ala a navegar pel menu i triar el joc / aplicacio que volguem.

Aviam, jo nomes e provat 2 com deia, la SuperCard, q realment no te moltes opcions, i va de cara a barraca, es a dir poses els jocs i juges, punto. Si no et vols liar molt pos est be, tot i q comparat amb la M3 que es la que tinc, crec q es una mica mes lenta a l'iniciar el joc , pero questio de 2-3 segons, res important.
Fisicament, la carcasa de la supercard, es tant robusta com un joc normal, en canvi la M3 es veu mes de fireta.

La M3 si q te moltes pijades, pots posar una afegit de pda amb calendari agenda, i pollades mes, els jocs tens ja els trucos per si vols activar o desactivar (crec q es com un actionreplay, i tu abans de començar pots si vols activar alguna cosa, aixo esta be, en jocs japos q no entenc ni una merda, i aixi ja tinc tots els jugadors o alguna cosa aixi, pero tp es imprecindible). Tambe pots activar el fer un reset i tornar al menu de jocs. O una opcio q crec q es per fer anar els jocs mes Lents (no le provat ...)

De Flash Cards Hi ha a patades, ara crec q hi ha unes de molt noves, q et permeten guardar en "calent", es a dir guardar en l'estat just del joc (com fan els emuladors), suposo q aixo u niran fent totes poc a poc...

Mes coses, a mi la M3 quant la vai comprar no em nava, i la vai tenir que cambiar (q no em van cobrar res), pero clar aixo va com va.

Penseu q la bateria de la NDS, es gasta molt mes rapid al fer servir les FlashCards.

i crec q ja esta, ara posare alguns links força interesants.

-> tutorials i coses molt ben explicades
Nds.pesepe.com
-> Per trobar/Baixar els jocs
decemuladores.com
ESPALNDS.com
-> Programa moooolt interesant, llistat de tots els jocs ordenats , per numero, i amb informacio d'idioma, captures... (nomes per win U_U, jo el fai servir amb el VirtualBox, realment no e provat si funciona amb el wine)
OfflineList
Llistes pel programa (diferents consoles)
-> Skins per als sistema de flashcard
NDSThemes


* Els jocs de GBA, funcionen de puta mare, tant en emuladors, com en la mateixa PSP, per aixo a mi no em preocupa jugar o no a gba a la nds

** Penseu que els jocs de NDS, ocupen molt poc, crec q el q ocupa mes son 120MB o una cosa aixi, pero normalment no es aixi ni de bon tros, aixi q en 2 gb (q son uns 20euros), teniu jocs per parar un tren

pd.- no u e comentat pero els cartuxos slot2 q fan funcio de gba, vibracio i altres, si q son o per ndslite, o per nds normal!

pd2. Com ja e dit la memoria esta sobre els 20 euros (depen de la capacitat clar), i les flashcard, de 30 cap amun (si voleu us comentu webs on me comprat les coses i tal...)