04 de juliol 2007

Aqualung

I bé, tots ja coneixeu la meva creu amb els reproductors de Música, així que per mandra d'aixecar un servidor mpd en el nou ordinador he tornat a cercar el reproductor de música perfecte. Tot i que no l'he trobat, n'he trobat un que ja està prou bé, es diu: Aqualung i està en versió beta (però funciona).


Jo la veritat, és que a un reproductor no li demano res de res: només que em reprodueixi música. Si amb l'mpg123 jo seria la mar de feliç, li falta però una manera de poder saltar a la següent cançó o poder-ne triar una altre en qualsevol moment, sense necessitat de parar el programa i tornar-lo a executar . [dir que l'mpg123 és un reproductor per a consola: sense indicador de temps, sense gràfic que et mostri res, sense poder saber quina serà la següent cançó... (te n'has d'enrrecordar tu com les tens ordenades: mpg123 *.mp3)]. El que passa és que els reproductors d'avui dia són molt pesats: es fan la seva pròpia base de dades per ordenar les cançons (per a mi me les desordenen), et comencen a buscar coses per internet (portada del disc, lletra de la cançó...): no cal home, no cal, jo només vull escoltar música, si vull algo més: Google. I tot això fa que vagi lent, per a mi mooolt lent.

En canvi, l'aqualung, [val, acabo de descobrir que la portada del disc també la busca i te la mostra xD], és més simplot. Tot i que també es monta la seva base de dades, almenys al seleccionar una cançó la reprodueix ràpidament. En certa manera és com un Sonata però sense mpd [vaig fer un post parlant sobre mpd]. Un altre problema (bug) que li he trobat és que si el nivell de profunditat de directoris és gran (~4 o 5) es fa un enrenou i et barreja cançons... Però bé, és beta, i ja se sap: si és beta, peta.

I és que jo estic per programar el meu propi reproductor de Música, senzillet, sense base de dades, directament del sistema de fitxers, sense playlists: qui collons va inventar les playlists!? és una pèrdua de temps fer la llista, normalment, un vol escoltar tot un CD sencer, i si vol escoltar cançons saltejades, doncs ja les anirà seleccionant una a una. Però fent això de les llistes, vol dir que quan tu afegeixes un nou disc, has d'actualitzar la(les) llista(es): cosa que és lentíssim, pesat i toca collons, perque quan afegeixes un nou disc el vols escoltar ja!!! i no esperar-te 5 minuts de la vida perquè es llistin els teus n GB's de música!

Val ja està, ja m'he desfogat ;P Si voleu provar l'Aqualung, la web diu que ja hi és per debian, també diu que hi és per Gentoo però no és així. Per tant, proveu un apt-get install aqualung o el descarregueu d'aquí. I em dieu què us sembla, jo el vaig descarregar d'una web, però ja no sé a on para l'enllaç :P

4 comentaris:

Josurto ha dit...

Apbff, masses finestres veig jo. El reproductor perfecte, per mi, és el 1by1 un navegador de carpetes on per reproduir ciques sobre el fitxer i punt i de moment no existeix una versió per GNU/linux, el dia que el trobi, ja podré ser plenament feliç.

Marc si fas un reproductor, que sigui com el 1by1 :P
http://mpesch3.de1.cc/1by1.html

Spiegel ha dit...

1er q algu posi els comentaris de un altre color, o el fons diferent si no no es llegeix res...

2on crec q ja li vai passar a castells pero de tota manera jo vai veure (q no utilitzu pq quant escoltu musica segurament em posu l'amarok q es pesat i tal pero ja m'agrada)

es el Noatun, q la veritat jo ja el trobu prou simple alhora de fer funcionar, tries i escoltes i ja esta, ni lirics ni amazons ni res...

pd1.- aagg vull conectar el pc amb la tele i amb el bebopX64 no puc! (vale falta temps perdut en respondre blogs :P)

pd2.- neioo aquest any no hi ha chiptune (pi pu pi pu piiii) a la euskal , crec q nomes hi ha multicanal (suposo q chiptune seria musica del mario de la net, i el multicanal de 32 canals, seria mes el mario world) de totes maneres e d'apendre a fer multicanal, q vull presentar la meva proposta (q no se quina sera pero ja es veura... )

Joan ha dit...

com es noten les vacances ke el poch ja torna a tenir vida blogera i a expresar els seus pensaments kilometrics xDDD

jo luni ke li demanu a un reproductor ... mmm no li demanu res si sona la musica ja en tinc prou tot i ke acostumu a scoltar la radio per inet o jugu a la wii xDDD

Neioo ha dit...

Ep, ep, que tinc molts posts pendents! xD

I sí, ja han arribat les vacances, que no són vacances (o almenys fins el 29 d'Agost no ho seran]) i a sobre com que ho tinc tot aprovat... tralarí tralarà :P

PD: Ja notava jo estrany que no notés cap canvi dels colors raros... anava canviant colors i no veia cap canvi, ara ja sé a on ho estava canviant! Quan tingui temps ho arreglo xD