27 de maig 2011

Endesa

I ja ho tenim aquí una nova entrada amb etiqueta de corrupció. Des de fa dos mesos estic trucant a Endesa cada mes per donar la lectura del comptador, d'aquesta manera no em faran l'ensurt d'enviar-me una factura reclamant més de 10^3€.

La qüestió és que l'altre dia l'operador em va dir que si li donava permís em trucarien ells per a fer-me una oferta que em faria un 10% de descompte a la factura.

Així que l'endemà em va trucar una operadora (que no era de Sud Amèrica) i em va dir que em faria un descompte de 10% sobre la potència. I ella em va dir que per a fer-ho em faria una gravació per acceptar-ho i aleshores jo vaig aprofitar el recurs de: No sóc el titular de la línia, truqui després.

I ràpidament vaig començar a buscar per Internet el suposat descompte que m'oferien (no seré l'únic en rebre aquest descompte, no?). I vaig veure que claríssimament no és el mateix un 10% de descompte a la factura que un 10% a la potència contractada. Doncs el cost de la potència contractada no supera ni els 20€ (amb un contracte de 8,8Kw surt a 16,42; són 8,8kw perquè és un local).

Així que a l'estona em torna a trucar una altre operadora, i jo ja li dic que aquest 10% només m'estalvia 1,64€ i que si és fins a finals d'any no arriba a una misèria. I li pregunto si el cost del consum serà el mateix i em respon que sí. Però amb els meus dubtes ella em diu: Si vols mires per Internet la "Tarifa Eléctrica plus" i d'aquí uns dies et tornem a trucar.

I sí, sí, amb el contracte de la seva "Tarifa Eléctrica plus" es pot veure que el "plus" vol dir que et cobren més per la potència i més per el consum. A mi concretament, em suposaria un increment de la factura del 6.61%. Així que quan tornin a trucar, tururut violes.

I tot això per què ho fan? Doncs per llei (Europea) tots els contractes de llum han de ser lliures, que vol dir que no pot fer un contracte amb l'empresa que genera la llum, si no que ho has de fer amb una empresa que comercialitzadora de llum. Això bé, suposo que és perquè cada fabrica de llum cobri pel que genera i no pel que ven (que bé tinc bastants dubtes al respecte però en fi, acceptem barco).

Així doncs, tothom ens hem de canviar de companyia a qui pagar les factures de la llum, per això van tirant esqués d'aquests per veure si poden pescar els clients per voluntat pròpia.

Però a més hi ha un altre tema, el nostre estimat govern, va dir que durant aquesta transició ell fixava una tarifa que serviria per aquells usuaris que no trobessin una oferta adient a les seves necessitats, aquesta és la TUR (Tarifa de Ultimo Recurso), és com un si ells et cobren més de X tu puguis dir que vols pagar la TUR que et surt més a compte. Doncs en el meu cas em surt més acompte continuar amb la TUR que no pas passar-me al mercat lliure (almenys passant-me a Endesa).

Conclusió que maregen la perdiu per veure si no n'hem tingut prou amb la pujada del boi 10% d'aquest Gener i ens agradaria pagar una mica més pel mateix.

Això sí, abans del Gener del 2013 tocarà mirar les diferents empreses de llum per veure quina és la millor, perquè el TUR ja no s'aplicarà i haurem de baixar del burro.

1 comentari:

Spiegel ha dit...

si realment aquest son uns lladres

un dia arribo a casa i un noi estaba parlant amb la Utsu, i venent la moto

a mi aixo ja d'entrada mai em fa gracia, i li vaig preguntar, pero que em desconta? pq molt que es una super oferta i al final no descontaven una merda
de fet al final em vai enfadar i el vai fer fora (volia entrar a casa i a casa no entra ningun i menys un comercial)

despres ho vaig mirar i la super oferta era que t'estalviaves 20 euros al mes com a molt...

en fin lladres tots, i mes amb aquesta filosofia de les empreses a lo "teleoperadores/comerciales"

pasa en el telefon, el adsl, el movil, la llum, el gas... proximamente ....