29 de febrer 2008

Colorquiz




ColorQuiz.comNeioo took the free ColorQuiz.com personality test!

"Wants to make a favorable impression and be regard..."


Click here to read the rest of the results.



I això és el que fem en una assignatura anomenada: Viabilitat de Projectes Empresarials. És una espècie de test que envès de marcar a, b, c ó d marques un color... I si cliqueu a l'enllaç en qüestió veureu que hi ha el resultat d'un psicotest. Ja em direu com us va a vosaltres eh!


editu amb el meu (spiegel)




ColorQuiz.comSpiegel took the free ColorQuiz.com personality test!

"Considers the existing circumstances disagreeable ..."


Click here to read the rest of the results.




crec q diu q em morire en 3 hores o alguna cosa aixi :P

tachan

joder com costa

22 de febrer 2008

Las 7 diferencias



pos eso a ver si veis las nuevas incorporaciones digitales...efectos especiales de alta calidad,HD 1080...

20 de febrer 2008

Frikito japonesito

Ale pa ke sus riais un ratete...

Euskal Encounter 16 - 001


Doncs aixo vist l'exit del 1er post, i en vistes q molt properament comencen les preinscripcions..

hauriem de començar a mourens... aviam

i a confirmar asistencies.... (per fer els pagaments mes q res...)

aviam jo ara estic en sensefeina, i per tant be, pero tb esperu estar treballant d'aqui al juliol , tot i aixo, em demanaria festa/dies d'exedencia el q fasi falta.... aixi q cap problema

per mi es pot marxar el dia 23 q ja deixen posarti (suposo), pero de totes maneres, el dia 24 tb es un bon dia (mes q res pq se de cert eser, anomenat d.semi o darth s., q potser te problemes amb el dia 23... apart d'aixo.. q algu digui alguna cosa! i comencem a fer pagos!

per part "meva" jo dic - si!
la utsu diu- no! (segurament)

total frikis a la euskal 16: 1

no li doneu l'esquena al xuT

19 de febrer 2008

HD-DVD

A qualsevol web es pot llegir aquesta setmana que Toshiba a decidit no tirar endavant amb l'HD-DVD i deixar que el Blue-Ray de Sony es converteixi en el nou format DVD [Digital Versatil Disk].

I jo clar, ara hi pensava i potser encara poden fer servir el HD-DVD per alguna cosa, i és que si Toshiba ha dit de no donar-li suport, serà un format que no tindrà ningú (bé, els quatre friks de sempre), per tant, pot ser una bona opció com a format d'una nova consola i evitar així una gran pirateria (de la qual cada dia estimo més i més els meus amics d'arreu del món que em deixen de tot ^^).

Seria viable aquest camí? mmm... Potser sí ja que sortirien guanyant l'empresa creadora de la hipotètica nova consola (ja que tallaria la piretaria quasi en sec) i Toshiba que almenys cobraria algo per l'HD-DVD. Però potser la cosa no està tant clara, doncs Toshiba començaria a rebre peticions de gravadors d'HD-DVD's i HD-DVD's verges i clar, segur que és un pastís que no deixaria escapar... De totes maneres esperem que no se'ls hi acudeixi a cap empresa creadora de consoles (heu sentit que Apple vol fer una consola portàtil? patam!).

15 de febrer 2008

indiana jones 4, wue



wueeee wueeee... esperem q sigui com la 1 i la 3... pero jo ja vei indius/maya o el sigui correns.. aixo no m'agrada...

14 de febrer 2008

proves i mes proves...

doncs res estic intentat de fer un diseny nou pel blog, si un altre cop!... en fin, el tinc atravesat q passa....

de moment i per no tenir problemes el tinc posat aqui >> http:\\frikimodeon2.blogspot.com

coses q estic intentant,
>tenir 3 columnes, i 2 "informatives" es una manera de tenir tot mes a ma (per mi almenys)

> potser posar la tipica "nuve" de tags, per a les etiquetes?

> tot i q no i son, vull introduir icones, i alguns fons xulos

> intentar q els colors i les lletres siguin totes modificables, amb entorn grafic

> tb el q vai comentar si es pot cambiar o posar alguna icona, segons l'usuari q escriu, i fins i tot segons les etiquetes posades...

> si es pot posar nomes l'inici del post, i aixi tenir nomes un resum a la vista, i si es vol obrir es llegeix tot sencer (util, en how to's i explicacions del neioo :P)

i crec q res mes s'admeten sugerencies, es mes les demanu! o fare el q em surti de la puntaaaaa de la....

//EDITU: aviam aquest dies estic en pseudo depresio i per tant dedicu masses hores al pc, el q ma fet pensar... q us sembla si fem "seccions" una mica mes concretes, q les etiquetes, es a dir, el blog, tot com fins ara tot el q penjem u posem aqui, pero podriem fer seccions, per tenir mes coses, per exemple, explicacions i tutorials, comentaris de pelis, videojocs, i aixi ens obligem una mica a omplir el blog,

per exemple, expliquem quins programes fem servir els linuxeros, i quins els windowseros, simplement per comentar pros i contres

o per exemple, em vist una peli/serie/capitul(el q sigui), al pc o al cine, doncs en fem un breu comentari

/editu/--> ara pensava q ajuntant amb aixo podriem fer una "mini" base de dades amb el material multimedia q tenim (clar q penjaru en la web, amb "los tiempos q corren" potser no es la millor idea)

apart d'aixo podrem fer "sub blogs" per si un dia nomes volem mirar tutorials, (simplement posar be les etiquetes, per poder-ho fer)

en fin.. pensemi

pd.- vull moltes icones petitetes i mones! AAAGGGG

11 de febrer 2008

TODO: Base de dades amb les dades

Com que els discs durs de casa ja comencen a estar atapeïts tenia pensat guardar les dades en DVD's i fer una base de dades per un fàcil accés.

En principi tinc pensat fer el següent:
S'agafa un DVD verge, s'hi grava el que s'hi pugui no és estrictament necessari que les dades siguin d'una mateixa branca/tipus (en un DVD s'hi podria grva un capítol de Bola de Drac i després la primera pel·lícula del Senyor dels Anells). A aquest DVD se li assigna una matrícula: 0AA (els següents serien 0AB, 0AC, 0AD,...)

I a la base de dades s'apunta que el DVD 0AA conté el capítol X de bola de drac (és a dir el 3er) i la primera pel·lícula del Senyor dels Anells. Així, si volgués veure el 3 er capítol de Bola de Drac, aniria a la base de dades i buscaria "capítol 3 Bola de Drac" i em diria: "DVD 0AA" i la gràcia seria tenir un porta DVD's amb tots els DVD's ordenats de tal manera que agafar el DVD 0AA seria pim pam (pim per obrir el porta DVD's i pam per agafar el DVD :P).

La qüestió però és fer la base de dades. És escollir quanta i quina informació volem tenir a la base de dades i com organitzar-la, un exemple seria:

taula dvds (id_DVD, data)
taula series (nom_serie, any_de_publicacio, estudi_de_produccio, director, comentaris... )
taula capitol_serie (num_capitol, nom_serie, id_DVD)
taula pelicula (nom_peli, any_publicacio, director, actors, estudi_de_produccio, comentaris, id_DVD)
taula jocs (nom, estudi_de_produccio, suport{consola/PC...}, genere{RPG/accio/simualador...}, id_DVD)
taula llibres (títol, autor, idioma_original, any_de_publicació, id_DVD)

En principi aquest format pot estar prou bé, la clau primària de totes les taules és la primera, excepte la taula series que la clau primària és (num_capítol, nom_serie), on nom_serie és una clau forana de la taula series. Això ens estalvia tenir redundància de dades (optimitzem l'espai de disc dur que ocupa la base de dades a canvi de fer un parell d'accessos més). No cal dir, que la clau "id_DVD" és clau forana de la taula dvds (és el que ens indica en quin DVD està). Què us sembla, pot estar bé la idea?
Sembla pràctic, o el tenir un estoig de DVD's identificats com a matrícules és molt friki? clar que si això és el problema es pot escriure el contingut del DVD junt amb la matrícula ;)
Au, no us feu el ronso i opineu! que ho haig de fer aviat que no tinc prou espai de disc!!

ToDO List by spiegel... de moment

Aviam coses q vull fer!

- Apendre a fer algunes de les coses q el neioo sempre diu de fer :P - 1 els llenguatges q poden ser utils per a web

- Buscar plantilles del open office i fer un bon calendari de tasques

- tocar coses del blog, seria posible posar "foto" depen de qui fos la noticia?, es mes es podria posar no nomes aixo si no, fons/imatge "predeterminada", segons l'etiqueta q tingues
* per exemple, si es parla d'informatica, per defecte fons negre, i lletres verdes, i tipus de lletre mes simple...

- comprovar si existeix ja el SP3 de win, i instlar-ho en un virtualbox, tambe instalar un win vista... (si s'ha de coneixer l'enemic :P i no esta de mes posar al curriculum, domini windows vista (osease se dir WOU, q no d'oh!))

- de moment ja esta... (en temes informatics vease...)

10 de febrer 2008

Neioo Status

*PC_propi) amb raid5 i 4 discs de 160GB [OK]
*PC_de_la_family amb Ubuntu i xgl [OK]
*Jugar al Final Fantasy VII amb la PSP de la germana [Failed!]
No funcionen els combats:
el firmware de la PSP ha de ser 3.00 o 3.10.
*Servidor_1 amb raid1 i 2 discs de 80GB [OK]
*Servidor_2 amb 1 disc de 80GB [Failed!]
Not finished yet
*Warning: El VirtualBox no reconeix les targetes gràfiques,
per tant, no es pot fer servir per a jugar als jocs.
*Anar a dormir d'hora per anar a treballar l'endemà [Failed!]
Un rato més ;)
* New dilemma found:
Portàtil o PSP?
Pro portàtil: treballes a on vulguis (fins i tot al sofà),
no cal anar guardant dades aquí i allà per restaurar la
feina feta aquí i allà.
Contra: €€, només falta tenir un portàtil per estar
davant de l'ordinador fins i tot al autobus!
PRO PSP: està feta per jugar (jocs de PSP, SNES, PSX,...),
pots llegir pdf (book-r), en realitat és un mini-portàtil
Contra: al no tenir teclat ni ratolí és lent de navegar
per internet, el linux per a la PSP també és lentot.

Noves adquisicions(gràcies a donant de gènere femení)

Pos eso que gracies a la meva parella sentimental ;p o algo tinc un lego batman,lu altre mu vai comprar jo perque era baratu.


edit: percert spiegel ja saps que keda poc pel lego indiana jones? vidiojuego...

08 de febrer 2008

Euskal Euncounter 16!! : D

Doncs aixo, ja es comencen a escalfar motors,

euskal party/encounter 16 - del 24 al 27 de juliol (dijous - diumenge)

com sempre i per ser uns bons frikis, hem de decidir tot!, qui hi va i tota la pesca

el darthsemi el tinc 1/2convençut (el dia 23 es sagrat pero despres.... :P)

el neioo suposo q tb no? :P

aixo si! 42€ bufff wueno com q no tinc memoria, l'any passat quant era? tindrem jocs preparats, per jugar un contre els altres? hi ha un wolfenstein o no se que de matar, natiu de linux, q els frikis de l'any passat hi jugaven....

en fin... q ens començem a organitzar, per tot plegat

pd.- tot i q som 2008-02-08 com diu el meu calendari, no hi ha fotos de cap d'any!????

//editu--- ara que i pensu hi ha certa persona que em deu encara € eeeeeh!

03 de febrer 2008

XML i XSLT

Primer de tot, sapigueu que vaig actualitzar l'altre post "About Python" afegint-hi fragments de codi i tal i qual i ara que ja he fet l'SPAM:
A aquestes alçades , crec que ja tothom ha sentit anomenar les sigles: XML, però crec també que molts pocs saben què volen dir, per a què serveixen (més enllà d'una ampliació de l'html) i encara més, com es fa servir.
XML: eXtensible Markup Language, és un llenguatge no pas de programació si no més aviat per assignar valors a determinats objectes. Certament, no és un llenguatge limitat al sector web sinó que es pot extendre a tota la inform+atica essent per exemple un bon mètode per a guardar dades al disc, per exemple en un videojoc podríem tenir una cosa similar a aquesta:

<equip_personatges>
<personatge>
<nom> Cloud</nom>
<nivell> 3</nivell>
<punts_exp> 3455</punts_exp>
</personatge>
<personatge>
<nom>Barret</nom>
<nivell> 2 </nivell>
<punts_exp> 2695</punts_exp>
</personatge>
<personatge>
<nom>Tifa</nom>
<nivell> 2 </nivell>
<punts_exp> 2074</punts_exp>
</personatge>
</equip_personatges>

Aquest podria ser ben bé l'arxiu que guardem a la memory card del Final Fantasy VII [que no l'és ni molt menys, és tant sols un exemple :P]
Bé, com veieu és molt simple, tenim unes marques que les rodegem entre els caràcters "<" i ">" i hi podem posar els noms que volem, no tenim la restricció que tenim amb html que només certes marques són acceptades (&ltb>, &lttable>, ...). Això, sí, hem de generar un text ben format, no podem tancar una marca fins que no haguem tancat les marques internes. També ens podem imaginar el codi xml com un arbre, a on l'arrel seria "&ltequip_personatges>" i una fulla seria el "&ltnivell>". Per tant, tot i que no és obligat, és molt bo posar el codi segmentat amb tabuladors doncs amb un ràpid cop d'ull es veu tota la informació clarament i sense confusió (cosa que també va bé a l'hora de corretgir els errors amb el nostre codi).
Com a html també podem tenir marques amb atributs:


<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-15"?>
<equip_personatges>
<personatge sexe = "home">
<nom>Cloud</nom>
<nivell> 3</nivell>
<punts_exp> 3455</punts_exp>
</personatge>
<personatge sexe = "home">
<nom>Barret</nom>
<nivell> 2</nivell>
<punts_exp> 2695</punts_exp>
</personatge>
<personatge sexe = "dona">
<nom>Tifa</nom>
<nivell> 2</nivell>
<punts_exp> 2074</punts_exp>
</personatge>
</equip_personatges>


Determina si una informació la posem com una marca o com un atribut, dependrà de nosaltres. Però un cop haguem decidit que pels personatges el sexe s'indica com un atribut, tots els personatges, si se li indica el sexe, se li indicarà com a atribut, és obvi, però bé, hi ha gent que comença a fer paranoies rares.
A XML, tenim les entitats, que sincerament és una collonada però jo us ho poso per si algú hi troba una utilitat més útil que la de tenir el valor d'una variable global:
<!ENTITY nom_del_joc "Final fantasy VII">
Que es referenciaria amb algo així:


<review>
<joc>&nom_del_joc;</joc>
<descripcio>bla, bla, bla ...</descripcio>
</review>


Els comentaris que volguem posar en el nostre codi, tenen la mateixa sintaxis que amb html, i.e:
<!-- Això és un comentari que serà ignorat a l'hora de processar el codi xml -->
Molt bé, tot això està de maravella, però com accedim a les dades? doncs fent servir el que en diuen XPath (que no és altre cosa que aplicar la lògica i imaginar-se l'arbre com si fós un directori a Unix). Així que, seguint l'exemple del FF VII, si vull saber els noms dels personatges que tinc, accediria així:

equip_personatges/personatge/nom

Vegem que comencem de l'arrel i anem baixant,Però com que l'XML és super fashion, podem dir directament:

nom

I obtindrem el mateix resultat. Clar que fent servir aquest mètode pot ser liós, o si imaginem que a sota tenim els objectes com ara:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-15"?>
<equip_personatges>
<personatges>
<personatge sexe = "home">
<nom>Cloud</nom>
<nivell> 3</nivell>
<punts_exp> 3455</punts_exp>
</personatge>
<personatge sexe = "home">
<nom>Barret</nom>
<nivell> 2</nivell>
<punts_exp> 2695</punts_exp>
</personatge>
<personatge sexe = "dona">
<nom>Tifa</nom>
<nivell> 2</nivell>
<punts_exp> 2074</punts_exp>
</personatge>
</personatges>
<equipament>
<objecte>
<nom>Poció</nom>
<descripcio> +150 HP</descripcio>
</objecte>
</equipament>
</equip_personatges>

Doncs clar, no tant sols obtindríem els noms dels personatges si no que també els noms dels objectes, Així que les diferents maneres per obtenir els noms dels personatges serien: (una linia és una manera)

equip_personatges/personatges/personatge/nom
personatges//nom
personatges/*/nom
equip_personatges/equipament/../personatges/personatge/nom

I anar fent, molt semblant al sistema de directoris Unix. I què passa amb els atributs? Doncs ben senzill: Si volem saber el sexe dels nostres personatges:
equip_personatges/personatges/personatge@sexe
Només les dones:

equip_personatges/personatges/personatge[@sexe="dona"]

Els personatges amb un nivell igual o superior a 3:

equip_personatges/personatges/personatge[nivell>=3]

I ara estic notant una cosa, i és que no tinc manera de saber de quin sexe és en Cloud o quin nivell té en Barret, amb lo qual responc: desconec la manera de com es fa o és que simplement hauria de canviar el codi xml de la següent manera:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-15"?>
<equip_personatges>
<personatges>
<Cloud sexe = "home">
<nivell> 3</nivell>
<punts_exp> 3455</punts_exp>
</Cloud>
<Barret sexe = "home">
<nivell> 2</nivell>
<punts_exp> 2695</punts_exp>
</Barret>
<Tifa sexe = "dona">
<nivell> 2</nivell>
<punts_exp> 2074</punts_exp>
</Tifa>
</personatges>
<equipament>
<objecte>
<nom>Poció</nom>
<descripcio>+150 HP</descripcio>
</objecte>
</equipament>

</equip_personatges>

I ara sí que podem saber el sexe del Cloud:

equip_personatges/personatges/Cloud@sexe

I el nivell del Barret:

equip_personatges/personatges/Barret/nivell

I el nivell del Barret i la Tifa:

equip_personatges/personatges/Barret|Tifa/nivell

Així que, quin mètode és millor? doncs depèn, l'XML tindrà una plantilla a on s'indicarà què s'ha de fer en cada cas[encara que l'xml es faci servir com a mètode per guardar la partida, nosaltres hauríem de programar com llegir les dades]. Així que depenent de quina sigui la informació que ens interessa, voldrem fer una opció o una altre. És a dir, si tots els personatges es tracten igual (es carreguen igual a memòria: el propi programa ja s'organitzarà després per a tractar les dades) triaríem la primera opció, en canvi, si no tenim cap altre programa al darrere (fem servir l'XML per penjar-ho directament a la web) i ens interessa que cada personatge es mostri diferent doncs hauríem d'escollir aquest últim xml.
I vinga, fem un pas endavant i pleguem: XSLT (eXtensible Stylesheet Language Transformations):
I ara si vull tenir una web a on em surti tota la informació de la meva partida, hauria de crear la plantilla que traduís el meu codi xml a codi html, primer tindrem el nostre codi xml:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-15"?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="partida.xsl"?>
<equip_personatges>
<personatges>
<personatge sexe = "home">
<nom>Cloud</nom>
<nivell> 3</nivell>
<punts_exp> 3455</punts_exp>
</personatge>
<personatge sexe = "home">
<nom>Barret</nom>
<nivellɮ</nivell>
<punts_exp> 2695</punts_exp>
</personatge>
<personatge sexe = "dona">
<nom>Tifa</nom>
<nivell> 2</nivell>
<punts_exp> 2074</punts_exp>
</personatge>
</personatges>
<equipament>
<objecte>
<nom>Poció</nom>
<descripcio>+150 HP</descripcio>
</objecte>
</equipament>
</equip_personatges>

I tot seguit la nostra plantilla anomenada partida.xsl:

<?xml version="2.0" ?>
<xsl:stylesheet version="2.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">

<xsl:template match="personatge">
<p>Nom: <b><xsl:value-of select="./nom"/></b></p>
<p>nivell: <xsl:value-of select="./nivell"/></p>
<p>punts experiencia: <xsl:value-of select="./exp"/></p>
</xsl:template>

<xsl:template match="equipament">
<p>Nom: <b><xsl:value-of select="./*/nom"/></b></p>
<p>descripció: <xsl:value-of select="./*/descripcio"/></b></p>
</xsl:template>
<xsl:template match="/">
<html>
<body>
<xsl:apply-templates/>
</body>
</html>
</xsl:template>

</xsl:stylesheet>

I això clar, hauria de funcionar i tal i qual, ja ho provaré penjant-ho al servidor i tal i qual. Tot això està basat amb el tutorial aquest.
I pels qui volgueu posar en una web els caràcters < i > sense cap mena d'error, ho haureu d'escriure seguint aquesta conversió.